Saturday, October 13, 2012

Cake Toppers


    

    I’m a cake lover. My love is so pure, that I enjoy simple cakes. Too much frosting only make them attractive to my eyes; not to my stomach. Food, for me, must be real.

     Eu sou apaixonada por bolos. Meu amor e tao verdadeiro, que eu gosto dos bolos mais simples. Muita decoraçãoglacê e corantes podem ser atrativos para os olhos; nao para minha barriga. Comida, pra mim, tem que ser real.








     I’m always searching for decor inspiration in design blogs, but what I’ve seen is that their stunning party tables not rarely display beautiful, but not yummy food –– especially when it comes to cakes.
     Innovative, colorful cakes might be fun and make a big impression, but they are so artificial! However, I totally understand that it’s not acceptable to display “ugly” food on a party table, independently of its taste.
    
   Estou constantemente buscando por inspiração em blogs de decoração, mas o que tenho observado e que suas lindas mesas de festa nao raramente expõe comidinhas muito bonitas, mas pouco atrativas de se comer –– especialmente quando se trata de bolos.
   Bolos coloridos e inovadores podem ser divertidos e “marcar presença”, mas eles sao tao artificiais! Entretanto, entendo perfeitamente que nao se deve expor nada com aparencia ruim, por mais gostoso que seja.





   Heres my solution for that: what about decorating cakes with uneatable items? As I mentioned here, Cake Toppers are a great way to do it, adding a cute touch to delicious cakes, in their simplest forms.
   
   Aqui estou eu com uma solução! Que tal decorar bolos com acessórios? Como eu mostrei aqui, Cake Toppers sao uma ótima forma de fazer isso, dando um toque fofo naqueles bolinhos deliciosos que seriam descartados por suas aparências simples.










     Isnt it a great idea? With creativity and some skills, you can bet on the oldie but goodie chocolate cake again!
     
     Nao e uma ótima ideia? Com criatividade e habilidade, da pra apostar no bom e velho bolinho de chocolate!







P.S. Not enough hand skills? All of the images and Cake Toppers above are from Potter & Butler !

OBS: Faltou habilidade manual? Todas as imagens e Cake Toppers acima sao da Potter & Butler !